جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی

محله جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی در شمال منطقه 5 واقع در غرب تهران قرار دارد. محله جنت آباد شمالی و خانه های آن تنها یکی از بخش ها محله جنت آباد اصلی است. طبق گزارشات، اراضی جنت آباد متعلق به مریم کشاورزی بوده است که در سال ۱۳۲۳ به محمدعلی نظام مافی واگذار شده است.

در ادامه مطالب بیشتری درباره تاریخچه، دسترسی ها، شرایط زندگی، اسامی خیابان های مهم و محلات معروف، کیفیت محله، و قیمت خانه و آپارتمان هاس جنت آباد شمالی صحبت خواهیم کرد.

بافت خانه های جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی نیز قدمتی طولانی داشته و از بهترین محله های منطقه 5 پایتخت محسوب می شود؛ با این حال بافت قدیمی کمتری مشاهده خواهید کرد. بسیاری از ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها توسط پیمانکاران حرفه‌ای به ساختمان‌های نوساز، مدرن و شیک تبدیل شده‌اند و اندک خانه و آپارتمان های ویلایی که از قدیم ساخته شده اند دارای بافت و معماری جدیدتر از جنت آباد جنوبی بوده و بعضا مالکین آن رغبتی برای کوبیدن ملک خود و نوسازی آن نشان نمی دهند.

جنت آباد شمالی منطقه چند است؟

در پاسخ عزیزانی که جویای این هستند که جنت آباد شمالی منطقه چنده؟ جنت آباد شمالی در منطقه 5 تهران واقع شده و در شمال بزرگراه آبشناسان قرار دارد.

جنت آباد شمالی بالاشهره؟

جنت آباد شمالی در شمال شهر پایتخت قراردارد درست، اما از بعد نهایت کیفیت زندگی، امکانات، و قیمت خانه و آپارتمان ها، جنت آباد شمالی بالاشهر نیست. عمدتا منطقه 1 و محلات آن بالاشهر محسوب می شوند.

در صورتی که واقعا پیگیر سکونت در بالاشهر هستید، توصیه می کنیم تا خوب درس بخوانید، کنکور بدهید، دانشگاه شهید بهشتی قبول شوید، آن وقت در خوابگاه های این دانشگاه که در محدوده ولنجک، زعفرانیه و اطراف پارک وی قرار دارند ساکن خواهید شد.

جنت آباد شمالی کجاست؟

بالاتر گفتیم که جنت آباد شمالی در شمالی منطقه 5 قرار دارد، اما بصورت دقیق این محله که در ضلع شمالی بزرگراه آبشناسان قرار دارد، از شرق به بزرگراه ستاری، از غرب به بزرگراه باکری و از شمال به بلوار سیمون بولیوار محدود می شود.

محله های اطراف جنت آباد شمالی

در جنوب این محله، جنت آباد مرکزی، در شرق آن المهدی و پونک، در غرب شهران و کوهسار، و در شمال محله حصارک و سیمون بولیوار قرار دارد.

دسترسی‌های محله جنت آباد شمالی

دسترسی با ماشین شخصی

منطقه جنت آباد شمالی وسعت زیادی دارد و محدوده بین بزرگراه‌های ستاری، آبشناسان، باکری و بلوار سیمون بولیوار را پوشش می‌دهد. اگر می‌خواهید به منطقه جنت آباد شمالی بروید، می‌توانید از بزرگراه شهید همت خود را به بزرگراه باکری، آبشناسان و ستاری برسانید، سپس متناسب با خروجی مورد نظر وارد جنت آباد شمالی شوید.

دسترسی با خودروی عمومی

با مراجعه به پایانه صادقیه علاوه بر خطوط اتوبوسرانی می‌توانید از طریق خطوط تاکسیرانی نیز به جنت آباد شمالی و خیابان‌های مجاور آن دسترسی داشته باشید. خطوط بی ‌آر تی که از سیمون بلیوار عبور می‌کنند هم می توانند شما را سریع‌تر به شمال شرق جنت آباد شمالی یعنی میدان دانشگاه برسانند.

مترو جنت آباد شمالی

در آینده ای نزدیک مترو جنت آباد شمالی در 2 نقطه تقاطع آبشناسان با ایرانشهر، و ابتدای بلوار مبعث جنت آباد شمالی ایستگاه خواهد داشت.

البته وعده داده شده است که خط ۴ مترو تهران تا جنت آباد شمالی نیز ادامه خواهد داشت، اما اکنون ایستگاه شهران و کوهسار از خط 6، و ایستگاه مترو صادقیه از خط 2 جزو نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به جنت آباد شمالی هستند.

جنت آباد شمالی روی نقشه

جهت سهولت در برآورد کروکی دقیق این محله، محدوده جنت آباد شمالی روی نقشه مشخص شده است. بدین ترتیب شما نقشه جنت آباد شمالی را نیز در اختیار خواهید داشت و با استفاده از مسیریاب های مختلف نیز می توانید آن را جستجو کنید.

جنت آباد شمالی

مهم‌ترین خیابان‌های محله جنت آباد شمالی

با توجه به وسعت این منطقه از خیابان‌های اصلی همچون کوروش غربی، ایرانشهر شمالی، بلوار انصارالمهدی و بلوار جنت آباد شمالی تشکیل شده است. در این منطقه خیابان‌های فرعی و کوچه‌های بسیاری نیز

وجود دارد که در دل هر یک از این خیابان‌ها و کوچه‌ها ده‌ها ساختمان ساخته شده است و ساکنین بسیاری دارد. در نزدیکی جنت آباد شمالی، پونک، شهرک نفت، شهر زیبا، شهرک المهدی، شهران و جنت آباد مرکزی واقع شده است.

امکانات رفاهی و مراکز مهم جنت آباد شمالی

مراکز دولتی جنت آباد شمالی

از جمله مراکز دولتی این محله می‌توان به مجتمع قضایی قدس، دفتر خدمات الکترونیک، دفتر اسناد رسمی و بانک‌های متنوع اشاره کرد. همچنین در این محله چندین مسجد با وسعت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای برگزاری نماز جماعت و سایر فعالیت‌ها مراجعه کنید.

مراکز ورزشی جنت آباد شمالی

از مراکز ورزشی می‌توان به مجتمع فرهنگی ورزشی توانگر و باشگاه ورزشی کیهان اشاره کرد که در رشته‌های مختلفی کلاس‌های آموزشی را برگزار می‌کنند.

مراکز تفریحی جنت آباد شمالی

از مراکز تفریحی می‌توان به دو تفرجگاه کن و فرحزاد اشاره کرد که در نزدیکی این محله واقع شده است. یکی از جذابیت‌های جنت آباد شمالی وجود بازار بزرگ گل و گیاه است. علاوه بر دیدن گل و گیاهان بسیار زیبا امکان خرید نیز فراهم شده است.

پارک‌ها و بوستان‌های محله جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی یکی از محله‌هایی است که بوستان‌های بسیاری در آن واقع شده است. از مهمترین بوستان‌های این منطقه می‌توان به بوستان آزادگان، کوروش شرقی، مرمر، گلنوش، شهریاران، ایرانشهر، حبیب‌زادگان، مادر و ده‌ها پارک و بوستان دیگر اشاره کرد. با توجه به تعداد بالای بوستان‌هایی که در این منطقه توسط شهرداری احداث شده است، تقریباً در هر قسمتی از این منطقه که سکونت داشته باشید به فضای سبز دسترسی آسانی خواهید داشت.

فست فودها و تهیه غذاهای جنت آباد شمالی

با توجه به وسعت محله و تعداد بالای خانوارها که در این محل زندگی می‌کنند، تنوع رستوران و فست فود بسیار زیاد است. می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود به فست فودها، کباب سراها، رستوران‌ها و کیترینگ‌های مختلف مراجعه کنید.

مراکز درمانی جنت آباد شمالی

در محدوده جنت آباد شمالی بیمارستان وجود ندارد، اما ساکنین می‌توانند از خدمات پزشکی بیمارستان فرهیختگان و بیمارستان عرفان نیایش استفاده کنند. اما ساکنین می‌توانند برای درمان‌های سطحی به درمانگاه شبانه روزی ایرانپارس مراجعه کنند.

پاساژها و مراکز تجاری محله جنت آباد شمالی

مراکز خرید را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول مراکزی هستند که برای تهیه مایحتاج روزانه به آن‌ها مراجعه می‌شود، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و شهروند، بازار میوه و تره بار و بازار بزرگ جنت از مراکز خریدی هستند که افراد می‌توانند نیازهای روزانه خود را تهیه کنند. دسته دوم مراکز خرید مربوط به البسه و سایر اقلام هستند که می‌توان به مجتمع تجاری طوبی، مرکز خرید سمرقند، تیراژه، بوستان و کوروش اشاره کرد.

مراکز آموزشی محله جنت آباد شمالی

یکی از فاکتورهایی که برای خرید یا رهن و اجاره آپارتمان به آن توجه می‌شود، مراکز آموزشی است. خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند، با توجه به نگرانی‌های آینده فرزند خود تلاش می‌کنند تا منطقه‌ای را برای سکونت انتخاب کنند که از نظر آموزشی کیفیت لازم را داشته باشد. در این محله مدارس در مقاطع مختلف با مدیریت‌های عالی وجود دارد. دانشگاه فرهیختگان پویا از دیگر مراکز آموزشی در جنت آباد شمالی است.

در کنار مراکز آموزشی خصوصی در زمینه‌های مختلف، می‌توان به سرای محله جنت آباد و مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه نیز اشاره کرد. در این سرا کلاس‌های آموزشی متعددی برای طیف گسترده‌ای از سنین با قیمت‌های بسیار مناسب برگزار می‌شود.

محله جنت آباد شمالی برای زندگی چطوره؟

در بین محله‌هایی که در شمال غرب تهران واقع شده‌اند می‌توان گفت جنت آباد شمالی جزو گران‌ترین منطقه‌ها به شمار می‌آید.

با توجه به اینکه امکانات رفاهی آموزشی در این منطقه بیشتر است و آب و هوای دلپذیرتری نسبت به سایر محله‌ها برخوردار است، افراد بیشتری این محله برای سکونت انتخاب می‌کنند.

جنت آباد شمالی بهتره یا جنوبی؟

آنچه باعث شده است که آب و هوای این محله نسبت به سایر مناطق تمیزتر باشد، وجود رشته کوه‌های البرز و نزدیکی بیشتر به باغات کن و بوستان جنگلی کوهسار می باشد که منجر به آب و هوای معتدل و مطبوع در این محله شده است.

طراحی فضای شهری نیز به گونه‌ای است که کمتر کوچه یا خیابانی را با عرض کم مشاهده می‌کنید. معمولاً خیابان‌های فرعی یا کوچه‌ها از عرض پهنی برخوردار هستند که این موضوع هم باعث تردد روان‌تر و هم دسترسی بهتر به پارک خودرو شده است.

همچنین تقریبا اکثر کوچه و خیابان های فرعی محله جنت آباد شمالی بن بست بوده و این خود سبب می شود تا ترافیک های صبحگاهی و عصرگاهی شهر به داخل آن ها کشانده نشده و موجب سلب آسایش ساکنین این محله نشود.

با این تفاسیر و با توجه به اینکه تا 3-4 سال آینده خط 10 مترو تهران با حداقل 2 ایستگاه مترو از جنت آباد شمالی عبور خواهد کرد، قطعا برای کسانی که قصد خرید خانه در جنت آباد شمالی را دارند، جنت آباد شمالی از جنت آباد جنوبی بهتر است.

قیمت آپارتمان های جنت آباد شمالی

قیمت آپارتمان های جنت آباد شمالی به آیتم های مختلفی بستگی دارد که اولین و مهم ترین آن نوع قرارداد مد نظر شماست، در نتیجه از شما دعوت می کنیم تا با مطالعه توضیحات و دنبال کردن لینک های ارائه شده

سخن پایانی

می‌توان گفت با توجه به وسعت محله جنت آباد شمالی، از تراکم مناسبی برخوردار است. به دلیل اینکه شروع ساخت و سازها از جنت آباد جنوبی بوده است، جنت آباد شمالی از جمعیت کمتر و آرامش بیشتری برخوردار است. برای سرمایه‌گذاری یا سکونت دائم این محله می‌توانید از گزینه‌های ایده آل برای خانواده‌ها باشد.

اشتراک گذاری این مطلب
ارسال نظر
پونک تهران

پونک تهران

محله پونک تهران از محله های غربی تهران است که در شمال منطقه 5 واقع شده. پونک شمالی و پونک جنوبی هر دو از محله های نوساز، لوکس و گران قیمت غرب تهران تهران هستند. با معرفی کامل پونک منطقه 5 و امکانات و ویژگی و قیمت آپارتمان های آن همراه مدیاهوم باشید.

بلوار فردوس شرق

بلوار فردوس شرق

محله بلوار فردوس شرق از جمله قدیم ترین، در عین حال مدرن ترین محله های منطقه 5 تهران است. فروش شرق با امکانات و دسترسی های عالی باعث شده تا بیشترین مراکز اداری و تجاری این منطقه تصمیم بگیرند تا...

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی طبعتا بخش شمالی جنت آباد است که تقسیم بندی های جدید اینگونه نام گذاری شده است، اما جنت آباد شمالی کجاست؟ املاک و آپارتمان های جنت آباد شمالی در ضلع شمالی بزرگراه آبشناسان قرار گرفته که البته دارای بافتی متفاوت از جنت آباد مرکزی و جنوبی می باشد...

جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی

علاقمندان به شمال غرب تهران، می‌ توانند منطقه جنت آباد مرکزی را برای سکونت یا سرمایه‌ گذاری انتخاب کنند. این محله که در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است، از محله‌ های قدیمی به شمار می‌ آید. به دلیل وسعت زیاد این منطقه، آن را به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی

محله کوهسار تهران

محله کوهسار تهران

کوهسار یکی از بهترین و محبوب ‌ترین محله‌ های تهران است که آب و هوای فوق ‌العاده‌ای دارد. این محله در بالاشهر تهران و در بخش غربی آن واقع شده و شهرداری تهران در این محله امکانات و شرایط زندگی را به نحو احسنت فراهم کرده به‌طوری که افراد زیادی خواهان زندگی در کوهسار تهران هستند.