محله کوهسار تهران

محله کوهسار تهران

محله کوهسار تهران

کوهسار یکی از بهترین و محبوب ‌ترین محله‌ های تهران است که آب و هوای فوق ‌العاده‌ای دارد. این محله در بالاشهر تهران و در بخش غربی آن واقع شده و شهرداری تهران در این محله امکانات و شرایط زندگی را به نحو احسنت فراهم کرده به‌طوری که افراد زیادی خواهان زندگی در کوهسار تهران هستند.

تاریخچه کوهسار

محله‌ کوهسار در دوران قدیم قسمتی از روستای کن بوده و در حال حاضر محله کن که بسیار معروف است در این قسمت قرار گرفته است. در محله کوهسار مراکز تفریحی و گردشگری بی ‌نظیری وجود دارد و وجود این مراکز سبب شده تا بسیاری از شهروندان تهرانی دوست دارند که در کوهسار واحد آپارتمانی خریداری، رهن یا اجاره کنند.

کوهسار تهران کجاست؟

کوهسار تهران کجاست؟

محله کوهسار در شمال غرب منطقه 5 تهران و پس از محله های کن و شهران قرار گرفته است. موقعیت مکانی کوهسار و همجواری آن با رودخانه کن و باغ های اطراف آن باعث شده تا آب و هوای بی نظیری برخوردار باشد. نکته قابل توجه این است که بلوار کوهسار را می ‌توان محل جدا کننده، شهران از روستای کن دانست.

مهم ترین خیابان‌های محله کوهسار تهران

از آنجایی که محله کوهسار تهران، وسعت زیادی ندارد و همین مسئله نیز باعث شده تا خیابان‌ های کمی در آن قرار بگیرد. از جمله خیابان ‌های کوهسار تهران می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوار کوهسار
  • خیابان الوند
  • خیابان هاشمی زاده
  • خیابان نیروگاه
  • خیابان بنفشه
  • خیابان بهاران
  • خیابان دره زرنو

دسترسی‌های کوهسار

خودروی شخصی

بزرگراه همت به صورت مستقیم به بلوار کوهسار خروجی دارد و آبشناسان نیز به بلوار کوهسار ختم می‌ شود. دیگر مسیر دسترسی به کوهسار، انتهای بزرگراه باکری و خروجی خیابان نیرو می باشد.

اتوبان های همت، نیایش، آبشناسان، ستاری و علامه جعفری از جمله بزرگراه هایی هستند که به مسیرهای فوق راه داشته و می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

حمل و نقل عمومی

جهت دسترسی به کوهسار با وسایط حمل و نقل عمومی نیز می توانید از خطوط تاکسی و اتوبوس های کوهسار و شهران استفاده کرده، و یا از طریق مترو 6 به این محله رفت و آمد کنید.

مترو کوهسار

مترو کوهسار

محله کوهسار دارای ایستگاه مترو بوده که البته نام مشخص نیست به چه علتی و با نظر کدوم شیر پاک خورده ای به آرمان علیوردی تغییر کرده است. بنابراین نام ایستگاه مترو کوهسار بر روی تابلوهای مترو با نام آرمان علیوردی نمایش داده شده است.

متاسفانه تعصب های بیجا و کورکورانه باعث شده تا دردسر اینجور تغییر نام ها تنها برای شهروندان باشد، و در حالی باید نام ایستگاه ها همنام محله یا خیابان مجاور آن باشد، بصورت مداوم به نام شهدایی تغییر می کند که جایگاه آن ها فراتر از این حرفاست.

متروی کوهسار کجاست؟

ایستگاه متروی کوهسار در بخش شمالی بلوار کوهسار و حدودا 100 متر بعد از شهرک OPG واقع شده است.

محله کوهسار تهران برای زندگی چطوره؟

شهرداری تهران هر نوع امکاناتی را در این محله فراهم کرده و شرایط زندگی را در کوهسار به اندازه ‌‌ای مساعد کرده تا شهروندان تهرانی بتوانند زندگی امن و با آرامشی را تجربه کنند.

وجود انواع مراکز تجاری و خرید به ساکنین این محله کمک می ‌کند تا بتوانند نیازهای خود را در اسرع وقت و بدون هیچ مشکلی رفع کنند. محله کوهسار تهران به دلیل داشتن مراکز تفریحی زیاد سبب شده تا افراد زیادی را علاقمند خرید، رهن یا اجاره واحد آپارتمانی در این محله کند.

بافت مسکونی محله کوهسار تهران بیشتر آپارتمانی است و قدمت آن به ۲۵ سال می‌ رسد. امروزه آپارتمان ‌های نوساز متعددی نیز ساخته شده ‌اند. محله کوهسار در مقایسه با محله شهران به‌ دلیل قیمت مناسبتر آپارتمان ‌ها، آب و هوای مطلوب و همچنین ترافیک کمتر طرفداران زیادی دارد.

جاهای دیدنی محله کوهسار تهران

پارک جنگلی کوهسار بزرگترین پارک جنگلی تهران است که هر ساله 100 هکتار به مساحت آن افزوده می ‌شود. این پارک جنگلی در محله کوهسار تهران قرار دارد و به خاطر جو کوهستانی و وجود رودخانه و آبشارهای زیاد و چشم ‌انداز دل‌ انگیز توانسته گردشگران زیادی را جذب کند.

نکته قابل توجه این است که پارک جنگلی کوهسار تهران، تنها برای پیک نیک و تفریحات معمولی نیست بلکه در این پارک امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در نظر گرفته شده که برخی از آن‌ ها به شرح زیر هستند:

● پیست موتور سواری

● پیست گلایدر

● ساخت بالن و بومرنگ

● مجهز به آلاچیق

● کافه و رستوران

● زمین بازی کودکان

● شهربازی کوهسار

در پارک جنگلی کوهسار یک مجموعه تفریحی ورزشی نیز احداث شده که در آن امکاناتی همچون استخر، سونا، زمین ‌های بدمینتون، میزهای پینگ ‌پنگ و باشگاه سوارکاری برای علاقه ‌مندان به ورزش وجود دارد.

محله‌ کوهسار افزون ‌بر پارک جنگلی، بوستان‌ ها و فضاهای سبز بسیار زیادی دارد. از این ‌رو شما می ‌توانید همراه با خانواده زمانی را برای قدم زدن و تفریح اختصاص دهید. از جمله بوستان ‌های این محله می‌توان به بوستان کوهسار سرداران، شهید بهار، آزادی، معلم اشاره کرد.

همچنین مسئولین شهر تهران پیست اسکی هیجان انگیز پاراگلایدر و پیست موتورسواری را نیز برای ساکنین و گردشگران محله کوهسار در نظر گرفته ‌اند.

امکانات رفاهی و تفریحی محله کوهسار تهران

از امکانات رفاهی محله کوهسار تهران می‌ توان به ساخت مدارس معتبری همچون مدرسه شهید عباسی حصارکی و بهاران اشاره کرد. علاوه‌ بر این شرکت سهامی گوشت کشور نیز در این محله قرار گرفته است. کوهسار، پاساژهای بسیار زیادی نیز دارد و شما می‌ توانید برای رفع نیازهای خود، قدم زدن و خرید کردن در آن لذت ببرند.

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار بزرگترین و برجسته ترین محل تفریحگاه و تفرجگاه محله کوهسار و حتی منطقه 5 و کل تهران است.

مراکز آموزشی کوهسار

محله کوهسار تهران به آموزش ساکنین خود اهمیت زیادی می‌ دهد و به همین دلیل مراکز آموزشی و مدارس با کیفیتی را در اختیار ساکنان قرار داده است‌. از جمله مراکز آموزشی این محله می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● دبیرستان شهید آوینی

● دبستان فردای روشن

● دبستان سیمای فرهنگ

● دبستان مبتکر نوین

● فرهنگسرای معرفت

● دبیرستان ضیائی

کافه رستوران های کوهسار

کافه و رستوران‌ های موجود در محله کوهسار تهران، می‌ توانند محل مناسبی برای گذراندن تعطیلات، آخر هفته‌ ها و به‌ خصوص روزهای تعطیل سال نو باشند. بنابراین برخی از رستوران‌ های پارک جنگلی کوهسار به شرح زیر هستند:

● رستوران فور فراتلی

● باغ رستوران نورا

● رستوران بام شهران

● رستوران سنتی رادین

● رستوران سنتی گلستان کوهسار

● باغ رستوران سنجاب

● رستوران باغ فدک

● باغ رستوران نگین شهران

● باغ رستوران آب و آتش

● کافه چشمه

● باغ رستوران آبی

در این محله مراکز درمانی متعددی نیز وجود دارد که از جمله آن ‌ها می ‌توان به مرکز درمانی شبانه روزی صدر و کلینیک درمانی مهر و داروخانه ‌های کوچک و بزرگی که در سرتاسر کوهسار قرار دارند اشاره کرد.

همچنین مساجدی نیز برای عبادت ساکنین کوهسار تهران ساخته شده که مسجد جامع امیرالمومنین در شمال شهران و مسجد قائم آل محمد در جنوب شهران از جمله این مساجد هستند. علاوه ‌بر این مراکز میوه و تره بار، انواع فود کورت نیز در این محله به و‌فور دیده می‌ شود.

اشتراک گذاری این مطلب
ارسال نظر
پونک تهران

پونک تهران

محله پونک تهران از محله های غربی تهران است که در شمال منطقه 5 واقع شده. پونک شمالی و پونک جنوبی هر دو از محله های نوساز، لوکس و گران قیمت غرب تهران تهران هستند. با معرفی کامل پونک منطقه 5 و امکانات و ویژگی و قیمت آپارتمان های آن همراه مدیاهوم باشید.

بلوار فردوس شرق

بلوار فردوس شرق

محله بلوار فردوس شرق از جمله قدیم ترین، در عین حال مدرن ترین محله های منطقه 5 تهران است. فروش شرق با امکانات و دسترسی های عالی باعث شده تا بیشترین مراکز اداری و تجاری این منطقه تصمیم بگیرند تا...

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی طبعتا بخش شمالی جنت آباد است که تقسیم بندی های جدید اینگونه نام گذاری شده است، اما جنت آباد شمالی کجاست؟ املاک و آپارتمان های جنت آباد شمالی در ضلع شمالی بزرگراه آبشناسان قرار گرفته که البته دارای بافتی متفاوت از جنت آباد مرکزی و جنوبی می باشد...

جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی

علاقمندان به شمال غرب تهران، می‌ توانند منطقه جنت آباد مرکزی را برای سکونت یا سرمایه‌ گذاری انتخاب کنند. این محله که در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است، از محله‌ های قدیمی به شمار می‌ آید. به دلیل وسعت زیاد این منطقه، آن را به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی

محله کوهسار تهران

محله کوهسار تهران

کوهسار یکی از بهترین و محبوب ‌ترین محله‌ های تهران است که آب و هوای فوق ‌العاده‌ای دارد. این محله در بالاشهر تهران و در بخش غربی آن واقع شده و شهرداری تهران در این محله امکانات و شرایط زندگی را به نحو احسنت فراهم کرده به‌طوری که افراد زیادی خواهان زندگی در کوهسار تهران هستند.