جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی

علاقمندان به شمال غرب تهران، می‌ توانند جنت آباد مرکزی را برای سکونت یا سرمایه‌ گذاری انتخاب کنند. جنت آباد مرکزی در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است، از محله‌ های قدیمی به شمار می‌ آید.

البته به دلیل وسعت زیاد جنت آباد که به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شده است، ما نیز بصورت تخصصی جنت آباد مرکزی را شرح داده و درباره تاریخچه، دسترسی ها، وضعیت زندگی و آب و هوا، امکانات، و قیمت خانه و آپارتمان های جنت آباد مرکزی توضیح خواهیم داد.

تاریخچه جنت آباد مرکزی

آنچه که در تاریخ نوشته شده است، اراضی جنت آباد در سال ۱۳۲۳ به محمدعلی نظام مافی واگذار شده است و پس از آن با خرید و فروش زمین‌ ها، ساخت و ساز در این منطقه رونق گرفته است و تا به امروز بخش وسیعی از منطقه جنت آباد زیر ساخت و ساز رفته است.

از همان ابتدای ساخت و ساز ساختمان‌ هایی که ساخته شدند، جزو ساختمان‌ های به روز بودند که تا به امروز بسیاری از آن‌ها همچنان مستحکم و مقاوم باقی مانده اند.

با این حال بخش بزرگی از بافت قدیمی منطقه جنت آباد، به بافت جدید با ساختمان‌ های نوساز، تبدیل شده است و این روزها ساختمان‌ های نوساز را در جنت آباد مرکزی بیشتر می بینید.

دسترسی‌ های محله جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی جزو مناطقی است که به بزرگراه‌ های اصلی نزدیک است. در قسمت شمال بزرگراه آبشناسان، در قسمت غرب بزرگراه باکری و در قسمت جنوب بزرگراه شهید همت قرار دارد و از قسمت شرق نیز این محله به بلوار کبیری طامه منتهی می‌ شود. بنابراین شما می‌ توانید از طریق بزرگراه‌ های باکری، همت، ستاری، آبشناسان به این محدوده از تهران دسترسی پیدا کنید.

با توجه به گسترش خطوط اتوبوس‌ رسانی در سطح تهران، در محله جنت آباد نیز تردد اتوبوس‌ ها در تمام بخش‌ ها و محله‌ ها صورت می‌ گیرد. اگر در نزدیکی خیابان‌ های اصلی جنت آباد مرکزی سکونت داشته باشید می‌ توانید از طریق خطوط بی‌ آر تی و تاکسی به سایر مناطق تهران رفت و آمد کنید. نزدیک‌ ترین ایستگاه مترو به جنت آباد مرکزی نیز ایستگاه مترو آیت الله کاشانی است.

مهم‌ ترین خیابان‌ های جنت آباد مرکزی

از خیابان‌ های اصلی می‌ توان به بلوار جنت آباد مرکزی، بلوار مخبری، بلوار بعثت، خیابان عسگری، خیابان نسترن و خیابان ۲۰ متری گلستان غربی اشاره کرد. این محدوده از خیابان‌ های فرعی بسیاری با کوچه‌های پهن، بن بست یا دو طرفه تشکیل شده است.

امکانات رفاهی و تفریحی جنت آباد مرکزی

در سال‌ های اخیر نوجوانان و جوانان به رشته‌ های ورزشی بیشتر روی آوردند. در محله جنت آباد مرکزی نیز باشگاه‌ ها و ورزشگاه‌ های بسیاری از جمله باشگاه بدنسازی، باشگاه اسکیت، باشگاه بوکس، باشگاه کوهنوردی، باشگاه تنیس روی میز، برای توجه به نیاز نوجوانان و جوانان در این محله احداث شده است.

مراکز تفریحی محله جنت آباد مرکزی

در محدوده جنت آباد مرکزی، مراکز تفریحی زیادی وجود ندارد و باید ساکنین برای گذراندن اوقات فراغت خود به سایر مناطق مراجعه کنند. پردیس سینمایی زندگی، سرزمین عجایب، شهربازی شاهد، شهربازی هورا پارک، سایت پروازی پاراگلایدر شهران، امامزاده عینعلی و زینعلی در مسافت دورتری از این منطقه قرار دارند که اهالی می‌توانند استفاده کنند.

پارک‌ ها و بوستان‌ های جنت آباد مرکزی

بوستان‌ ها و پارک‌ هایی که در محدوده جنت آباد مرکزی وجود دارد، در مسیر خیابان اقاقیا و خیابان آهو هستند که می‌ توان به بوستان تندرستی، بوستان شبنم، بوستان خرداد، بوستان بهاره، بوستان میلاد و بوستان همیشه بهاره اشاره کرد.

فست فودها و تهیه غذاهای جنت آباد مرکزی

گستردگی رستوران‌ ها و فست فودها در این منطقه بسیار مناسب است و همه افراد می‌ توانند به تنوع بی‌ نظیری از رستوران‌ ها، فست فودها، کافه‌ ها، بستنی فروشی‌ ها و بسیاری از اغذیه فروشی‌ های دیگر دسترسی سریع داشته باشند.

مراکز درمانی محله جنت آباد مرکزی

دریافت خدمات درمانی برای بسیاری از خانواده‌ ها در اولویت قرار دارد. گرچه در این محله بیمارستان وجود ندارد اما بیمارستان عرفان نیایش مسافت کمی با این محله دارد. اما تعداد کلینیک‌ هایی که در این محله وجود دارد بسیار زیاد است، در تمام زمینه‌ ها از جمله دندانپزشکی، پوست و روانشناسی کلینیک‌ های بسیاری افتتاح شده است.

در حوزه درمان، داروخانه‌ ها نیز در فاصله‌ های بسیار کمی از یکدیگر قرار گرفته‌ اند تا همه اهالی بتوانند به داروها و خدمات پزشکی دسترسی سریع و آسان داشته باشند.

پاساژها و مراکز تجاری جنت آباد مرکزی

نیایش مال (مجتمع تجاری نیایش)

از مهمترین مراکز خرید در جنت آباد مرکزی می‌ توان به بازار بزرگ جنت، نیایش مال، شکلات چیدا، مجتمع تجاری طوبی، مرکز خرید بوستان، مرکز خرید گلستان و مراکز خرید دیگر اشاره کرد.

مراکز آموزشی محله جنت آباد مرکزی

در جنت آباد مرکزی مراکز آموزشی و فرهنگی به تعداد زیادی احداث شده است. مدارس دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف و در نوع دولتی و غیرانتفاعی، امکان تحصیل همه فرزندان را فراهم کرده است. با توجه به سابقه درخشان مدارس در منطقه جنت آباد مرکزی، نیازی نیست تا خانواده‌ ها برای موفقیت فرزندان خود به مدارس دیگر در مناطق دیگر مراجعه کنند.

وجود سرای محله باعث شده است تا ساکنین بتوانند از کلاس‌ های آموزشی این سرا برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده کنند. آنچه باعث استقبال اهالی از این سرای محله شده است، تنوع کلاس‌ های آموزشی و قیمت‌ های مناسب است.

محله جنت آباد مرکزی برای زندگی چطوره؟

جنت آباد مرکزی در شمال غرب تهران واقع شده است و از منطقه مرکزی دور است، این موضوع کمک کرده است که از لحاظ آب و هوایی، آب و هوایی سالم‌ تر و تمیزتر داشته باشد. علاوه بر این نزدیکی به رشته کوه‌ های البرز نیز مزیتی شده است تا هوا در این منطقه معتدل و مطبوع باشد.

از سوی دیگر ساخت و سازهایی که در حال انجام است با در نظر گرفتن سبک مدرن، چهره جدیدی را به این محله بخشیده اند. امکاناتی که در ساختمان‌ ها لحاظ می‌ شوند، کمک کرده‌ اند تا شرایط زندگی افراد بهبود پیدا کند و در آرامش و شرایط ایده‌ آل‌ تری زندگی را ادامه دهند.

بخش دیگر مربوط به خدمات شهرداری است. در این منطقه شهرداری از لحاظ زیرساخت‌ های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و سایر موارد تا حدود زیادی توانسته پروژه‌ ها را به اتمام برساند و دسترسی ساکنین را به خدمات هموارتر کند. گرچه جنت آباد مرکزی جزو مناطق گران به شمار می‌ آید، اما در مقایسه با مناطق شمالی تهران قیمت آپارتمان‌ ها و خانه‌ ها از لحاظ خرید یا رهن و اجاره بسیار مناسب‌ تر هستند.

سخن پایانی

از برج‌ های لوکس و لاکچری که در جنت آباد مرکزی ساخته شده است، می‌ توان به برج‌ های مجلل برلیان اشاره کرد. این برج‌ ها که از سمت شمال به رشته کوه‌ های البرز، از جنوب به شهر تهران، از شرق به برج میلاد و از غرب به شهران و کوهسار ویو دارد، توجه به این منطقه را بیشتر کرده است.

بسیاری از سلبریتی‌ ها و افراد مشهور و محبوب در برج‌ های برلیان ساکن هستند. اگر از بودجه کافی برخوردار هستید شما هم می‌ توانید از ساکنین این برج‌ ها باشید.

اشتراک گذاری این مطلب
ارسال نظر
پونک تهران

پونک تهران

محله پونک تهران از محله های غربی تهران است که در شمال منطقه 5 واقع شده. پونک شمالی و پونک جنوبی هر دو از محله های نوساز، لوکس و گران قیمت غرب تهران تهران هستند. با معرفی کامل پونک منطقه 5 و امکانات و ویژگی و قیمت آپارتمان های آن همراه مدیاهوم باشید.

بلوار فردوس شرق

بلوار فردوس شرق

محله بلوار فردوس شرق از جمله قدیم ترین، در عین حال مدرن ترین محله های منطقه 5 تهران است. فروش شرق با امکانات و دسترسی های عالی باعث شده تا بیشترین مراکز اداری و تجاری این منطقه تصمیم بگیرند تا...

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی طبعتا بخش شمالی جنت آباد است که تقسیم بندی های جدید اینگونه نام گذاری شده است، اما جنت آباد شمالی کجاست؟ املاک و آپارتمان های جنت آباد شمالی در ضلع شمالی بزرگراه آبشناسان قرار گرفته که البته دارای بافتی متفاوت از جنت آباد مرکزی و جنوبی می باشد...

جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی

علاقمندان به شمال غرب تهران، می‌ توانند منطقه جنت آباد مرکزی را برای سکونت یا سرمایه‌ گذاری انتخاب کنند. این محله که در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است، از محله‌ های قدیمی به شمار می‌ آید. به دلیل وسعت زیاد این منطقه، آن را به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی

محله کوهسار تهران

محله کوهسار تهران

کوهسار یکی از بهترین و محبوب ‌ترین محله‌ های تهران است که آب و هوای فوق ‌العاده‌ای دارد. این محله در بالاشهر تهران و در بخش غربی آن واقع شده و شهرداری تهران در این محله امکانات و شرایط زندگی را به نحو احسنت فراهم کرده به‌طوری که افراد زیادی خواهان زندگی در کوهسار تهران هستند.