پونک تهران

پونک تهران

معرفی محله پونک در منطقه 5 تهران

پونک در گذشته روستایی بوده با باغ‌ هایی بزرگ و در امتداد شمالی باغ فیض، که امروزه تعداد معدودی از باغ‌ها باقی مانده اند. تغییر کاربری محله پونک و جایگزینی باغ ها با آپارتمان های نوساز پونک چنان سریع بوده که در حال حاضر بجز باغ های اطراف امامزاده های عینعلی و زینعلی مانند باغ صبا دیگر تاریخی از روستای قدیمی پونک برجا نمانده.

تاریخچه پونک و علت نامگذاری آن

به دلیل رویش زیاد گل پونه در این ده یا روستا، آن را به نام پونک نامگذاری کردند. وجود امامزادگان عینعلی و زینعلی و درخت بید که عمری بیش از 800 سال دارد، نشان از قدمت بسیار طولانی پونک تهران است.

روستای پونک از سال ۱۲۸۰ در میان مردم شناخته میشد، اما پس از انقلاب اسلامی ساخت و سازها در این محله رونق گرفت و تا به امروز که محله پونک به عنوان محلات مهم تهران و به شمار آمده و در میان شهرک ها و محله های منطقه 5 نیز بسیار محبوب است.

پونک منطقه چنده و کجای تهران است؟

جواب سوال پونک منطقه چنده و کجای تهرانه تا حدودی پیچیده است. پونک بدلیل وسعت بالای خود، از نظر تقسیم بندی شهری، بطور همزمان در منطقه ۲ و منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است.

پونک منطقه 5 در غرب بزرگراه اشرفی اصفهانی واقع شده و شامل پونک شمالی و پونک جنوبی می شود؛ پونک منطقه 2 نیز در ضلع شرقی بزرگراه اشرفی قرار داشته و تا کانال رودخانه فصلی پونک که امروز به بوستان نهج البلاغه نیز شناخته می شود، ادامه دارد.

پونک تهران بالا شهره؟

خیر، پونک تهران بالا شهر نیست، این سوال عمدتا توسط مهاجرین جدید به پایتخت و در مورد همه محلات پرسیده می شود. از لحاظ فنی و جغرافیایی، به محله های واقع در منطقه 1 تهران و معدود محله هایی از منطقه 2 و منطقه 3 بالاشهر می گویند. در نهایت که این موضوع به کیفیت خانه ها و خودروها و خدمات رفاهی آن محله بستگی دارد.

دسترسی‌ های پونک

پونک تهران با ۴ بزرگراه مهم اشرفی اصفهانی، همت، ستاری، آبشناسان، و ابتدای هاشمی رفسنجانی (نیایش) احاطه شده است. از طریق خروجی های هر 4 بزرگراه نامبرده می‌ توانید به نحواهی و خیابان های مختلف محله پونک دسترسی پیدا کنید.

مهم‌ترین خیابان‌ های محله پونک

از خیابان‌ های اصلی و مهم در محله پونک می‌ توان به بلوار سردار جنگل، بلوار عدل جنوبی، بزرگراه اشرفی اصفهانی، بلوار مخبری و بلوار میرزا بابایی اشاره کرد. از محله‌ های همجوار با پونک نیز می‌ توان به شهرک المهدی در قسمت شمال، باغ فیض در قسمت جنوب، شهرک غرب در قسمت شرق و جنت آباد مرکزی در قسمت غرب اشاره کرد.

مترو پونک

مباحثی پیرامون مترو پونک بعنوانی یکی از ایستگاه های خط 9 مطرح است ولی با توجه به ترتیب ایستگاه های اعلام از خط 9 متروی تهران بعید میدونیم که این ایستگاه اصن نزدیک محله پونک هم باشد.

اما در آینده 2 خط مترو که توضیح خواهیم داد از اطراف و محلات کناری پونک عبور خواهند کرد. جهت تسریع در رفت آمد به پونک فعلا می توانید از طریق ایستگاه مترو صادقیه (خط2)، ایستگاه مترو اشرفی اصفهانی واقع (خط6)، و پس از آن اتوبوس و تاکسی به پونک رفت آمد کنید.

مترو پونک کجاست؟

خدمت شما توضیح دادیم که مترو پونک احتمال 99 درصد اصن از پونک عبور نکرده و احتمالا در آینده نیز دچار تغییر نام شود. اما در هر حال خطوط عبوری مترو از ضلع شمالی محله به ترتیب با نام های مترو هاشمی رفسنجانی (خط 10)، مترو سردار جنگل یا آبشناسان (خط 10) وجود داشته و از جنوب این محله نیز با نام های مترو عدل (خط 9)، و شهید مخبری (خط 9) عبور می کند.

افتتاح مترو پونک

وعده تکمیل خطوط 9 و 10 متروی تهران که محله پونک و اطراف آن برای 10 سال آینده داده شده است، اما با توجه به فاز بندی پروژه ها و گشایش یک به یک ایستگاه ها می توان گفت که افتتاح مترو پونک تا سال 1405 امکار پذیر خواهد بود.

لوکیشن میدان پونک

لوکیشن میدان پونک واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی، حد فاصل بزرگراه همت و آبشناسان قرار داشته و با بلوار همیلا و میرزابابایی تقاطع دارد. پس از رسیدن به لوکیشن میدان پونک، پاساژ بوستان را در ضلع شمال غربی این میدان خواهید دید.

لوکیشن میدان پونک

محله پونک برای زندگی چطوره؟

از نظر رفاه و آسایش ساکنین این محله رضایت بسیاری دارند. شهرداری در این محله با در نظر گرفتن حمل و نقل عمومی بیشتر، ایجاد امنیت بالا، دسترسی سریع به خدمات، تلاش کرده است که شرایط زندگی ایده آل برای اهالی این محله تا حدودی تامین شود.

با توجه به اینکه بعد از انقلاب گسترش ساخت و ساز در این محله رونق گرفته است، ساختمان‌ های ساخته شده از طراحی‌ های جدیدتری برخوردار هستند. در بسیاری از خیابان‌ های محله پونک کمتر خانه‌های قدیمی را می‌بینید، بافت قدیمی اینک جای خود را به ساختمان‌ های بلند مرتبه و نوساز داده است.

در محله پونک برج‌ های بسیاری طراحی و ساخته شده‌ اند که چهره این محله را کاملاً تغییر داده‌ اند. بسیاری از خیابان‌ های فرعی و کوچه‌ های این محله پهن هستند و عبور و مرور در این خیابان‌ ها برای ساکنین مشکلی را ایجاد نمی‌ کند. کسانی که از بودجه کافی برخوردار هستند با خرید، رهن یا اجاره آپارتمان در این محدوده قطعا زندگی بهتری را تجربه خواهند کرد.

قیمت مسکن در پونک

قیمت آپارتمان در پونک تهران به نسبت سایر قیمت های خرید آپارتمان در منطقه 5 بالاتر است. کما اینکه در داخل محله نیز قیمت آپارتمان پونک شمالی و پونک جنوبی دارای اختلاف جزیی می باشد.

خرید و فروش

بدین ترتیب در صورتی از نقدینگی کافی برخوردارید و مایلید تا تجربه یک زندگی عالی و دائمی را در پونک داشته باشید. برای پیدا کردن بهترین قیمت آپارتمان در پونک، در بین آگهی های خرید آپارتمان در پونک آن را جستجو کنید.

رهن و اجاره

اما به هر حال سکونت موقت و چند سال زندگی در پونک نیز می تواند شما با بیشتر با این محله آشنا کرده و اجازه می دهد تا مزایا و معایب آن را سبک سنگین کنید. در این شرایط شما به بازدید از نرخ های رهن و اجاره آپارتمان در پونک دعوت می کنیم.

مراکز امکانات شهری پونک

مراکز دولتی پونک

در محله پونک سازمان‌ های دولتی بسیاری از جمله دیوان عدالت اداری، شرکت مخابرات ایران، انجمن حمایت از بیماران آلوپسی، اداره کل ثبت احوال استان تهران، سازمان انرژی‌ های نو ایران، انجمن رادیولوژی ایران و ده‌ ها مرکز و سازمان مهم دیگر واقع شده است. تقریبا تمام کارهای اداری را می توان در این محله در مدت زمان کوتاهی انجام داد.

امکانات ورزشی در پونک

شهرداری در محله پونک به فعالیت‌ های ورزشی توجه ویژه‌ ای داشته است. در این محله باشگاه‌ های ورزشی بسیاری از جمله جهان آرا، اریکه نیایش، حیدر بابا، همیلا اسکیت و مجموعه ورزشی مهر راه اندازی شده است.

مراکز تفریحی در پونک

ساکنین محله پونک می‌ توانند برای گذراندن اوقات فراغت خود به سرزمین عجایب بروند، در این مجموعه برای کودکان فضای تفریحی مناسبی در نظر گرفته شده است. فرحزاد که محیطی خوش آب و هوا است، برای خوردن غذاهای خوشمزه و سپری کردن اوقات در کنار دوستان و خانواده انتخاب مناسبی است. برای کسانی که می‌ خواهند پرواز هیجان‌ انگیز را تجربه کنند، می‌ توانند به سایت پروازی پاراگلایدر مراجعه کنند. برای دیدن فیلم‌ های سینمایی اهالی باید به پردیس سینمایی زندگی مراجعه کنند. امامزادگان عینعلی و زینعلی نیز به عنوان یک مکان مذهبی در بسیاری از مناسبت‌ ها میزبان اهالی پونک است.

پارک‌ ها و بوستان‌ های در پونک

پارک‌ ها و بوستان‌ های بسیاری در محدوده پونک احداث شده‌ اند تا سالمندان بتوانند در کوتاه‌ ترین مسافت چند ساعتی را در بوستان‌ ها سپری کنند. در کنار بوستان‌ های کوچک از جمله بوستان سپهر، پارک نهج البلاغه با وسعت بسیار زیاد از مهمترین مراکز تفریحی در پونک به شمار می‌آید. در این پارک بزرگ امکانات ورزشی، آلاچیق و رستوران برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است. در این پارک، می توانید ساعت ها قدم بزنید و از هوای پاک و منظره زیبا لذت ببرید.

فست فودها و رستوران‌ ها در پونک

با توجه به وسعت محله پونک، طیف گسترده‌ ای از رستوران‌ ها و فست فودها راه‌اندازی شده‌ اند تا هر یک از اهالی محله با هر ذائقه و سلیقه‌ ای بهترین غذاها را با بالاترین کیفیت تهیه کنند.

مراکز درمانی در پونک

بیمارستان فوق تخصصی امید تهران، بیمارستان سلامت فردا، بیمارستان لاله و بیمارستان آتیه، از جمله بیمارستان‌ هایی هستند که در نزدیکی محله پونک واقع شده‌ اند. اما در کنار این بیمارستان‌ ها، درمانگاه، کلینیک و ساختمان پزشکان بسیاری در حوزه‌ های مختلف به بیماران خدمات ارائه می‌ دهند. تعداد داروخانه‌ ها نیز در این محله مناسب است و حتی کمیاب‌ ترین داروها را نیز می‌ توانید از داروخانه‏ های پونک تهیه کنید.

پاساژها و مراکز خرید در پونک

قطعاً یکی از فاکتورهایی که محله‌ ای را برای سکونت انتخاب می‌ کنند، پاساژ و مراکز خرید است. در محدوده پونک با توجه به تراکم جمعیت بالایی که دارد، مراکز خرید بسیاری ساخته شده است. مرکز خرید بوستان، مرکز تجاری غدیر، مرکز تجاری همیلا، مرکز خرید تیراژه و مرکز تجاری ونوس از جمله مراکز خرید مهم در این محدوده هستند.

مراکز آموزشی در پونک

آموزشگاه‌ های خصوصی بسیاری در زمینه‌ های عکاسی، خیاطی، موسیقی، زیبایی و زبان انگلیسی در محدوده پونک در نقاط مختلف وجود دارد. دانشگاه علمی کاربردی سروش و دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی و گردشگری و ده‌ها مدرسه در مقاطع مختلف نیز، فضای آموزشی در محدوده پونک را کاملاً پوشش داده اند. مدارس محدوده پونک با بهترین مدیران مدیریت و آموزش نیز با بهترین اساتید انجام می‌ شود.

محله پونک

محله پونک در شمال غرب تهران از محلات خوش آب و هوا به شمار می‌ آید. با توجه به اینکه ساخت و سازها در محله پونک عمر زیادی ندارند، کمتر ساختمان‌ های قدیمی را مشاهده خواهید کرد. ساخت آپارتمان‌ های لوکس و لاکچری در بهترین خیابان‌ های پونک، فرصتی را ایجاد کرده است تا این محله نسبت به سایر محلات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری این مطلب
ارسال نظر
پونک تهران

پونک تهران

محله پونک تهران از محله های غربی تهران است که در شمال منطقه 5 واقع شده. پونک شمالی و پونک جنوبی هر دو از محله های نوساز، لوکس و گران قیمت غرب تهران تهران هستند. با معرفی کامل پونک منطقه 5 و امکانات و ویژگی و قیمت آپارتمان های آن همراه مدیاهوم باشید.

بلوار فردوس شرق

بلوار فردوس شرق

محله بلوار فردوس شرق از جمله قدیم ترین، در عین حال مدرن ترین محله های منطقه 5 تهران است. فروش شرق با امکانات و دسترسی های عالی باعث شده تا بیشترین مراکز اداری و تجاری این منطقه تصمیم بگیرند تا...

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی طبعتا بخش شمالی جنت آباد است که تقسیم بندی های جدید اینگونه نام گذاری شده است، اما جنت آباد شمالی کجاست؟ املاک و آپارتمان های جنت آباد شمالی در ضلع شمالی بزرگراه آبشناسان قرار گرفته که البته دارای بافتی متفاوت از جنت آباد مرکزی و جنوبی می باشد...

جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی

علاقمندان به شمال غرب تهران، می‌ توانند منطقه جنت آباد مرکزی را برای سکونت یا سرمایه‌ گذاری انتخاب کنند. این محله که در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است، از محله‌ های قدیمی به شمار می‌ آید. به دلیل وسعت زیاد این منطقه، آن را به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی

محله کوهسار تهران

محله کوهسار تهران

کوهسار یکی از بهترین و محبوب ‌ترین محله‌ های تهران است که آب و هوای فوق ‌العاده‌ای دارد. این محله در بالاشهر تهران و در بخش غربی آن واقع شده و شهرداری تهران در این محله امکانات و شرایط زندگی را به نحو احسنت فراهم کرده به‌طوری که افراد زیادی خواهان زندگی در کوهسار تهران هستند.