جنت آباد جنوبی

جنت آباد جنوبی

جنت آباد جنوبی واقع در منطقه ۵ تهران، با آب و هوای مناسب و آلودگی کمتر، خیابان‌ های منظم و ساخت و سازهای اصولی، خانه‌ ها و آپارتمان‌ های زیبا و نوساز، یکی از محله های خاص برای زندگی تهرانی‌ ها به شمار می آید. پیمانکاران در ساخت و سازها تلاش کرده‌ اند با بهره مندی از بهترین متریال، مهندسی اصولی، طراحی مدرن و بی‌ نظیر، آپارتمان‌ ها را با تنوع بسیار بسازند.

تاریخچه جنت آباد جنوبی

در گذشته‌ های دور قبل از هر ساخت و سازی، منطقه جنت آباد پوشیده از باغ‌ های بزرگ بود که به دلیل سرسبزی و زیبایی بیش از اندازه، این منطقه را به نام جنت آباد به معنای بهشت آباد شده نامیدند. با گذشت زمان اراضی جنت آباد تحت تملک شخصی به نام محمدعلی نظام مافی قرار گرفت و ساخت و سازها از دهه ۱۳۲۰ در این محله آغاز شد. درمانگاه و مسجد جزو اولین ساختمان‌ هایی بودند که در این محله احداث شدند. با گذشت زمان و سرعت رشد جمعیت، باغ‌ ها جای خود را به ساختمان‌ های بلند مرتبه دادند و تا به امروز این ساخت و سازها ادامه دارد.

دسترسی‌ های جنت آباد جنوبی

جنت آباد یکی از محله‌ های خاص شهر تهران است که به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شده است. برای دسترسی به محله جنت آباد جنوبی می‌ توانید از طریق بزرگراه همت در شمال، خیابان آیت الله کاشانی از جنوب، بزرگراه شهید ستاری از شرق و از طریق بزرگراه شهید باکری از غرب، به این محله دسترسی پیدا کنید. همچنین با دسترسی به شبکه حمل و نقل شهری می‌ توانید از طریق پایانه‌ های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، همچنین خط ۴ مترو از سایر نقاط شهر به جنت آباد جنوبی دسترسی پیدا کنید.

مهم‌ ترین خیابان‌ های جنت آباد جنوبی

از خیابان‌ های اصلی در جنت آباد جنوبی می‌ توان به بلوار لاله شرقی، بلوار پژوهنده، بلوار جنت آباد جنوبی، میدان چهارباغ و میدان شهدای آتش‌ نشان اشاره کرد. اگر می‌ خواهید بهتر موقعیت جغرافیایی جنت آباد جنوبی را بدانید باید بگوییم از قسمت شمال به جنت آباد مرکزی، از قسمت جنوب به سازمان برنامه شمالی، از قسمت شرق به باغ فیض و از قسمت غرب به شهر زیبا منتهی می‌شود.

مراکز دولتی جنت آباد جنوبی

در خیابان‌ های اصلی و فرعی جنت آباد جنوبی انجمن‌ ها و مراکز مهمی واقع شده است. انجمن اوتیسم ایران، انجمن صنفی توزیع برق و اداره اوقاف شمال غرب تهران از جمله مراکز مهمی هستند که در این محدوده واقع شده‌ اند.

امکانات ورزشی جنت آباد جنوبی

علاقه‌ مندان به رشته‌ های ورزشی می‌ توانند در ورزشگاه شهید درفشی‌ فر ثبت نام و از کلاس‌ های خوب این مجموعه بهره‌ مند شوند. همچنین مجموعه ورزشی استخر آسیا در تمام رده‌ های سنی پذیرش دارد. در کنار این مجموعه ورزشی‌ ها، باشگاه‌ های ورزشی مختلفی برای خانم‌ ها و آقایان دایر شده است که می‌ توانند از این فضاها استفاده کامل ببرند. باشگاه‌ های ورزشی در زمینه بوکس، بدنسازی، ورزش‌ های رزمی، اسکیت و پینت بال در دسترس اهالی هستند.

مراکز تفریحی در جنت آباد جنوبی

مرکز تفریحی خاصی در جنت آباد جنوبی وجود ندارد و برای اوقات فراغت تنها باید به پارک‌ ها و بوستان‌ ها مراجعه کرد. محلات منطقه ۵ تهران به یکدیگر نزدیک هستند و می‌ توان برای اوقات فراغت به پارک جنگلی کوهسار و پارک جنگلی چیتگر مراجعه و یا شهربازی هزار و یک شب و پارک آبی اوشن را انتخاب کرد.

پارک‌ ها و بوستان‌ های جنت آباد جنوبی

از میان بوستان‌ هایی که در این محله واقع شده است می‌توان به بوستان تندرستی، ساحل، پروانه، صنایع، باهنر، چهارباغ، مهتاب و پارک ایثارگران اشاره کرد. گرچه این پارک‌ ها وسعت زیادی ندارند، اما اهالی این محله می‌ توانند ساعاتی در کنار دوستان خود، از هوای آزاد و آرامش محله استفاده کنند.

فست فود و رستوران‌ های جنت آباد جنوبی

در محله جنت آباد جنوبی رستوران، فست فود، کافی شاپ، بستنی فروشی، آبمیوه فروشی، جگرسرا، طباخی و ده‌ ها مرکز تهیه خوراکی وجود دارد که در فواصل نزدیک به یکدیگر قرار دارند. بیشترین اغذیه فروشی‌ ها در بلوار جنت آباد جنوبی واقع شده‌ اند.

مراکز درمانی جنت آباد جنوبی

در جنت آباد جنوبی بیمارستان وجود ندارد و برای دریافت خدمات درمانی اهالی باید به بیمارستان سلامت فردا، بیمارستان عرفان نیایش، بیمارستان نیکان غرب و یا بیمارستان صارم که در نزدیکی این محدوده احداث شده اند، مراجعه کنند.

گرچه در این محدوده بیمارستان وجود ندارد، اما درمانگاه‌ های متعددی برای کودکان و بزرگسالان در حوزه‌ های مختلف دایر شده است که توسط متخصصین تمامی امکانات ارائه می‌ شود.

درمانگاه کودکان ارمغان سلامت، درمانگاه پوست و مو سحر و کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر از جمله مراکز مهمی هستند که خدمات خوبی را ارائه می‌ دهند. تعداد داروخانه‌ هایی که در جنت آباد جنوبی وجود دارد نیز به اندازه‌ ای است که ساکنین در زمان کوتاهی می‌ توانند داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

پاساژها و مراکز تجاری جنت آباد جنوبی

از مهمترین مراکز خرید در جنت آباد جنوبی می‌ توان به مرکز خرید سمرقند اشاره کرد که نیاز این اهالی را پاسخ می‌ دهد. از دیگر مراکز خرید می‌ توان به مجتمع تجاری مریم، شاهین و ساحل اشاره کرد.

مراکز آموزشی جنت آباد جنوبی

با توجه به تنوع آموزشگاه‌ های خصوصی و آزاد در محله جنت آباد جنوبی می‌ توانید در کلاس‌ های بسیاری از جمله کامپیوتر، نقاشی، موسیقی، زبان انگلیسی و زیبایی شرکت کنید. همچنین در جنت آباد جنوبی سرای محله در نزدیکی بلوار پژوهنده، فضای آموزشی خوبی را برای ساکنین فراهم کرده است.

یکی از دغدغه‌ های والدین برای فرزندان خود تحصیلات آنها است. در این محله مدارس مقاطع مختلف با مدیریت قوی و قدرتمند می‌ توانند در آینده تحصیلی و کاری فرزندان شما موثر باشند. مدارس دولتی و غیر دولتی، هنرستان‌ های دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف پذیرای محصلان عزیز هستند.

محله جنت آباد جنوبی برای زندگی چطوره؟

از مهمترین مزیت خرید، رهن و اجاره آپارتمان در جنت آباد جنوبی، می‌ توان به امنیت بالای منطقه اشاره کرد. گشت‌ زنی‌ های مداوم در محله، میزان سرقت و جرم و جنایت را به طور قابل توجهی کاهش داده است و محله از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

بنابراین می‌ توانید با خیال آسوده با تردد در این محله از امکانات رفاهی منطقه از جمله مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، کتابخانه، مراکز درمانی، مراکز خرید، پارک‌ ها و بوستان‌ ها استفاده کنید.

از دیگر مزیت انتخاب این محله برای سکونت، قیمت‌ های مناسب است. نسبت به سایر مناطق تهران قیمت‌ های خانه و آپارتمان در این محله با توجه به امکانات رفاهی در ساختمان و یا واحد مسکونی، بسیار مناسب است.

سخن پایانی

جنت آباد جنوبی با توجه به وسعتی که دارد از خیابان‌ های اصلی و فرعی بسیاری برخوردار است. در هر یک از این خیابان‌ های فرعی و اصلی این محله، آپارتمان‌ های قدیم و جدید بسیاری به چشم می‌خورد.

بسیاری از افراد، جنت آباد جنوبی را برای قیمت مناسب، جهت سکونت انتخاب می‌کنند. در بهترین خیابان‌ های این منطقه از جمله لاله شرقی و میدان چهارباغ می‌ توانید آپارتمان‌ های نوساز را با قیمت‌ های باورنکردنی خریداری یا رهن و اجاره کنید.

اشتراک گذاری این مطلب
ارسال نظر
پونک تهران

پونک تهران

محله پونک تهران از محله های غربی تهران است که در شمال منطقه 5 واقع شده. پونک شمالی و پونک جنوبی هر دو از محله های نوساز، لوکس و گران قیمت غرب تهران تهران هستند. با معرفی کامل پونک منطقه 5 و امکانات و ویژگی و قیمت آپارتمان های آن همراه مدیاهوم باشید.

بلوار فردوس شرق

بلوار فردوس شرق

محله بلوار فردوس شرق از جمله قدیم ترین، در عین حال مدرن ترین محله های منطقه 5 تهران است. فروش شرق با امکانات و دسترسی های عالی باعث شده تا بیشترین مراکز اداری و تجاری این منطقه تصمیم بگیرند تا...

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی طبعتا بخش شمالی جنت آباد است که تقسیم بندی های جدید اینگونه نام گذاری شده است، اما جنت آباد شمالی کجاست؟ املاک و آپارتمان های جنت آباد شمالی در ضلع شمالی بزرگراه آبشناسان قرار گرفته که البته دارای بافتی متفاوت از جنت آباد مرکزی و جنوبی می باشد...

جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی

علاقمندان به شمال غرب تهران، می‌ توانند منطقه جنت آباد مرکزی را برای سکونت یا سرمایه‌ گذاری انتخاب کنند. این محله که در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است، از محله‌ های قدیمی به شمار می‌ آید. به دلیل وسعت زیاد این منطقه، آن را به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی

محله کوهسار تهران

محله کوهسار تهران

کوهسار یکی از بهترین و محبوب ‌ترین محله‌ های تهران است که آب و هوای فوق ‌العاده‌ای دارد. این محله در بالاشهر تهران و در بخش غربی آن واقع شده و شهرداری تهران در این محله امکانات و شرایط زندگی را به نحو احسنت فراهم کرده به‌طوری که افراد زیادی خواهان زندگی در کوهسار تهران هستند.