بلوار فردوس شرق

بلوار فردوس شرق

بلوار فردوس شرق از خیابان های اصلی اطراف آیت الله کاشانی و آریاشهر بشمار می رود، در همین راستا مجموعه خانه و آپارتمان های اطراف این بلوار نیز، محله فردوس شرق نام دارند. در این مقاله ضمن معرفی کامل فردوس شرق که با نام کوی فردوس نیز شناخته می شود، بعنوان مشاورین املاک منطقه 5، راهنمای شهروندانی خواهیم بود که بدنبال زندگی و سکونت در این محله هستند.

جهت راهنمایی دقیق تر و تخصصی، از شما دعوت می کنیم تا با لینک های ارائه شده، از بروزترین و بهترین قیمت های خرید آپارتمان، و رهن و اجاره آپارتمان در فردوس شرق بازدید کنید.

بلوار فردوس شرق کجاست؟

در مجموع بلوار فردوس از جنوبی ترین محله های منطقه 5 محسوب شده و شامل 2 بخش بلوار فردوس شرق، و بلوار فردوس غرب می شود که در حال حاضر نیز با نام بلوار ناصر حجازی بر روی نقشه ثبت شده است.

بلوار فردوس شرق از ضلع شرقی بزرگراه ستاری شروع شده و تا ابتدای بلوار آیت الله کاشانی ادامه دارد، به نوعی می توان گفت که محله فردس شرق در حل فاصل ستاری تا فلکه دوم صادقیه و در ضلع جنوبی آیت الله کاشانی قرار دارد. در ضلع جنوبی نیز این محله توسط اتوبان تهران-کرج از محله های شهرک اکباتان و شهرک آپادانا جدا می شود.

دسترسی‌های بلوار فردوس شرق

بلوار فردوس شرق به خودی خود آنقدر شلوغ هستش که می تونیم بگیم اگر سرتاسر این محله دارای دسترسی به نقاط دیگر نداشت، اینهمه هم شلوغی نداشت، بده شیش.

محله بلوار فردوس شرق با موقعیت عالی خود دارای بیشترین دسترسی به بزرگراه های اصلی و سایر خیابان ها و محله های اطراف خود دارد. از مهم ترین دسترسی های فردوس شرق:

  • ورودی و خروجی های متعدد به بلوار آیت الله کاشانی در شمال محله
  • ورود و خروج به بزرگراه ستاری، از ابتدای بلوار فردوس شرق و خیابان آفتاب (مجاور مسیل صادقیه)
  • دسترسی به بزرگراه جناح، اشرفی اصفهانی و اتوبان تهران-کرج از انتهای فردوس شرق و خیابان چهارم

مترو صادقیه (مترو فردوس شرق)

ایستگاه مترو صادقیه

نزدیک ترین ایستگاه مترو که بعنوان مترو فردوس شرق شناخته می شود، ایستگاه صادقیه با دو درب شمالی، واقع در انتهای خیابان ولیعصر، و درب جنوبی که به شهرک امید و پایانه اتوبوسرانی صادقیه منتهی می شود.

حمل و نقل عمومی محله فردوس شرق

اتوبوسرانی

گرچه بزرگ ترین پایانه اتوبوسرانی غرب تهران، یعنی پایانه اتوبوسرانی صادقیه در محله فردوس شرق واقع شده است، اما مشکل اصلی ساکنین این محله، و مخصوصا ساکنین جنوب بلوار فردوس غرب فاصله بسیار زیاد آن ها با نزدیک ترین ایستگاه های اتوبوس هستش.

البته این معضل در سال های خیلی دور وجود نداشته و خطوط هوانیروز، و پس از آن خط دریاچه از این فردوس شرق عبور می کردند، اما بدلیل عرض بسیار کم بلوار فردوس شرق این خطوط یا جمع آوری شده، و یا مسیر آن ها عوض شد. خط مترو صادقیه-دریاچه همچنان وجود دارد، اما مسیر آن از اتوبان رد شده، و پس از ورود به بزرگراه ستاری تنها وارد بلوار فردوس غرب می شود.

تاکسیرانی

در مجاورت درب شمالی متروصادقیه خطوط تاکسیرانی که در طول بلوار فردوس شرق تردد کنند وجود دارد، اما توصیه می کنیم که جهت عبور و مرور از تاکسی های اینترنتی که سریعتر نیز در دسترسی قرار می گیرند استفاده کنید و هزینه کمتری نیز پرداخت کنید.

شرایط زندگی در بلوار فردوس شرق چگونه است؟

املاک و آپارتمان های فردوس شرق بدلیل موقعیت خاصی که در منطقه 5 تهران دارند، ارزش بالایی داشته و همچنان قیمت هر متر آپارتمان در این محله با گرون ترین محله های تهران نیز برابری می کند. اما بی تعارف بخواهیم بگوییم، شرایط زندگی در بلوار فردوس شرق با توجه به ترافیک ها و شلوغی های همیشگی آن اعصابی پولادین لازم داره.

تنها خیابان های به نسبت آرام و ساکت این محله که امکان زندگی آرام تری را برای شما فراهم می کند، خیابان ابراهیمی شمالی و جنوبی، و خانه و آپارتمان های کوچه هایی است که در مجاورت خیابان علی حسینی، عقیل، وفا آذر شمالی، و وفا آذر جنوبی قرار دارند. دیگر خیابان های محله فردوس شرق بدلیل خیابان های فرعی که در امتداد یکدیگر قرار دارند، در طول شبانه روز با ترافیک و تردد دائمی خودروهای گذری مواجه هستند.

فردوس شرق بهتره یا فردوس غرب؟

به طور کلی از تفاوت‌های این دو بلوار می‌توان به آرامش و آسایش بیشتر در بلوار فردوس غرب اشاره کرد. حالا اگر شما جزو افرادی هستید که جهت خرید خانه و آپارتمان در منطقه 5، املاک محله بلوار فردوس را انتخاب کرده اید، صادقانه میگیم که محله بلوار فردوس غرب بهتر است.

البته پیشنهاد می کنیم تا ضمن مطالعه و آشنایی کامل با محله فردوس غرب (بلوار ناصر حجازی)، از قیمت های خرید و فروش، و رهن و اجاره آپارتمان در فردوس غرب نیز بازدید کنید. البته بدلیل مجاورت فردوس غرب با خیابان سازمان برنامه جنوبی، نیم نگاهی هم به آگهی های خرید و فروش آپارتمان در سازمان برنامه جنوبی بندازید.

قیمت خانه و آپارتمان در فردوس شرق

قیمت خرید و فروش آپارتمان در فردوس شرق

قیمت خانه و آپارتمان در فردوس شرق در وحله اول به قرارداد مورد نظر شما بستگی خواهد داشت. در قصد سکونت دائمی دارید و به دنبال گزینه هایی مناسب جهت خرید آپارتمان در فردوس شرق هستید، پس از بازدید لینک و آگهی های منتشر شده، تنها کافیست، خیابان های مورد علاقه خود را مشخص و بر اساس بودجه تعیین شده، در بین ده ها گزینه، ملک مورد نظر خود را انتخاب کنید. قطعاً برای خرید ملک و آپارتمان در خیابان ها، بلوارها و میدان های اصلی باید قیمت بیشتری در نظر بگیرید.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در فردوس شرق

اما در صورتی که فعلا از نقدینگی کافی برخوردار نیستید، با فیلتر کردن حداقل و حداکثر قیمت اجاره و ودیعه، آگهی های رهن و اجاره آپارتمان در فردوس شرق را مطابق میل خود تفکیک کرده، و پس از هماهنگی به همراه مشاور املاک فردوس شرق از خانه و آپارتمان مدر نظر خود بازدید کنید.

توجه داشته باشید که نرخ و قیمت اجاره آپارتمان در بلوار فردوس شرق، ثابت نیست. فاکتورهای زیادی برای قیمت‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند که می‌توان به موقعیت جغرافیایی ساختمان، نزدیکی به مراکز خدماتی، آموزشی و حمل و نقل عمومی، سال ساخت ساختمان و متراژ واحد مسکونی اشاره کرد.

نقشه بلوار فردوس شرق

نقشه بلوار فردوس شرق

با توجه به نقشه فردوس شرق که در اختیار شما قرار داده ایم، موقعیت دقیق این محله نسب به بزرگراه اصلی و محله های اطراف آن مشخص شده است. فقط یادآوری میکنیم پیش از عبور و مرور به این محله با استفاده از نقشه های آنلاین از ترافیک های احتمالی مطلع باشید تا در صورتی که تصادف یا راه بندان پیش آمده بود، از مسیرهای جایگزین استفاده کنید.

مهم‌ترین خیابان‌های محله بلوار فردوس شرق

در بلوار فردوس شرق خیابان‌های فرعی بسیاری وجود دارند، اما از خیابان‌های اصلی و مهمی که در اطراف این بلوار قرار دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوار آیت الله کاشانی
  • خیابان سلیمی جهرمی
  • خیابان ولیعصر
  • خیابان اعتمادیان
  • خیابان تقدیری
  • خیابان گلستان شمالی و میدان دوم گلستان
  • خیابان گلستان جنوبی و میدان اول گلستان
  • خیابان رامین شمالی و رامین جنوبی
  • خیابان وفاآذر شمالی و وفاآذر جنوبی
  • خیابان عقیل
  • خیابان علی حسینی
  • خیابان حسن آباد
  • و خیابان ابراهیمی شمالی و جنوبی

مراکز دولتی بلوار فردوس شرق

در طی روز ممکن است افراد زیادی به خدمات مراکز دولتی نیاز داشته باشند. دسترسی سریع و آسان به این مراکز می‌تواند پروسه کاری آنها را تسریع بخشد. در بلوار فردوس شرق مراکز دولتی از جمله:

  • دفتر پلیس +10
  • مرکز قضایی
  • اداره مالیاتی
  • آموزش پرورش منطقه ۵
  • مرکز مخابرات
  • اداره ثبت

و ده‌ها بانک دولتی، خصوصی و مراکز دیگر برای رفاه حال ساکنین وجود دارد. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست تا ساکنین زمان خود را در ترافیک صرف کرده و برای انجام امور اداری خود به مناطق دیگر بروند.

پاساژها و مراکز تجاری محله بلوار فردوس شرق

یکی از علاقمندی‌های افراد گشت گذار در پاساژها و فروشگاه‌های بزرگ است. علاوه بر اینکه می‌توانند اوقات خوشی را سپری کنند، مایحتاج خود را نیز می‌توانند از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

از مراکز خرید در نزدیکی بلوار فردوس شرق می‌توان به مرکز تجاری برج مینا، مرکز خرید گلزار، آیریک سنتر، مرکز خرید شیری، مجتمع تجاری بهزاد و بازارچه تعاونی فرهنگیان اشاره کرد.

مجتمع تجاری-اداری آیریک سنتر

مجتمع تجاری-اداری آیریک سنتر

مجتمع تجاری آیریک سنتر در ضلع جنوبی بلوار فردوس شرق و حد فاصل خیابان های علی حسینی و وفاآذر جنوبی قرار دارد. آیریک سنتر دارای مغازه ها و فروشگاه های زیادی است که می تواند در سطح اول کلیه نیازهای اصلی و فرعی ساکنین را مانند: مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی و آشپزخانه، لوازم الکترونیکی و خدمات سرویس و تعمیرات مواردی که اعلام شد را تامین کند.

در طبقه همکف و روبروی پاساژ آیریک سنتر هم فست فودها، تهیه غذا و کبابی های مختلف نیازمندی ساکنین به انواع غذاها و نوشیدنی های لذیذ و دلچسب را پاسخگو هستند.

مراکز ورزشی فردوس شرق

مراکز ورزشی همیشه مورد استقبال ساکنین واقع می‌شود. محله‌هایی که فاقد مراکز ورزشی هستند، معمولا برای سکونت خیلی سخت انتخاب می‌شوند. مجتمع ورزشی جهان پهلوان تختی و مجتمع ورزشی خادم دو مجموعه ورزشی بزرگ در این محدوده هستند.

مجموعه ورزشی خادم

شهرداری تلاش کرده است تا در این محله نیاز نوجوانان و جوانان را برای اوقات فراغت در نظر بگیرد. با احداث مراکز ورزشی و تفریحی نوجوانان می‌توانند در مسیر سالم اوقات خود را سپری کنند.

مراکز تفریحی محله بلوار فردوس شرق

از مراکز تفریحی که ساکنین این محله می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند، می‌توان به استخرهای سرپوشیده، زمین‌های ورزشی، شهربازی ژوپیتر، شهربازی ارم سبز، سرزمین عجایب و پردیس سینمایی زندگی که در نزدیکی بلوار فردوس شرق قرار دارند، اشاره کرد.

پارک‌ها و بوستان‌ها

از مهمترین پارک ها و بوستان های فردوس شرق که برای گذران اوقات فراغت احداث شده‌اند می‌توان به:

  • پارک کاج
  • پارک اقاقیا
  • پارک بنفشه
  • بوستان اختر
  • پارک جناح
  • بوستان شفق
  • پارک نوشین
  • و پارک الاستقلال در انتهای بلوار فردوس شرق

اشاره کرد.

فست فودها و تهیه غذاهای بلوار فردوس شرق

تنوع فست فود و رستوران در بلوار فردوس شرق بسیار زیاد است که می‌توان به رستوران دکتر آرین، رستوران سنسور، هایدا، لوانته، باگت، آویژه و ده‌ها رستوران، فست فود، تهیه غذا، آبمیوه فروشی، بستنی فروشی و کافه اشاره کرد.

مراکز درمانی بلوار فردوس شرق

از جمله بیمارستان ها و درمانگاه های داخل و در نزدیکی فردوس شرق موارد زیر در دسترس ساکنین خواهند بود:

  • بیمارستان ابن سینا
  • بیمارستان پیامبران
  • بیمارستان صارم
  • بیمارستان و کلینیک شهرداری
  • درمانگاه شماره ۲۱ و درمانگاه شماره ۲۲ تامین اجتماعی
  • درمانگاه شبانه روزی کاشف

همچنین مراکز رادیولوژی و سونوگرافی آرین و داروخانه های شبانه روزی متعددی که در محله فردوس شرق وجود دارد، نیاز ساکنین را به انواع داروها و خدمات پزشکی برطرف می‌کنند.

در بیشتر حوزه‌ها پزشکان آقا و خانم در این بلوار مطب دارند و ساکنین املاک بلوار فردوس شرق قادرند تا در صورت نیاز به متخصصین مربوطه مراجعه کنند.

مراکز آموزشی محله بلوار فردوس شرق

یکی از نیازهای اساسی خانواده‌ها دسترسی به مدارس دولتی مناسب و عالی است. در این محدوده جغرافیایی در تمام مقاطع تحصیلی مدارس بزرگ با امکانات کامل آماده نام نویسی از دانش‌آموزان هستند. استخدام معلمین با تجربه و دلسوز، به کارگیری استراتژی‌های مدرن و بروز برای آموزش و تقویت دانش‌آموزان از جمله خدماتی است که توسط این مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

فرهنگسرای فردوس

فرهنگسرای فردوس

فرهنگسرای فردوس که سال ۱۳۸۱ در این بلوار احداث شده است، با ارائه رشته‌های هنری و آموزشی توانسته به عنوان یک مکان ایده آل برای کودکان و نوجوان‌ها باشد.

وجود کتابخانه بزرگ، سالن نمایش با ظرفیت بالا، سالن اجتماعات و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر خدماتی است که در این فرهنگسرا ارائه می‌شود. کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز می‌توانند در کلاس‌های آموزشی و ورزشی این فرهنگسرا با قیمت‌های بسیار پایین شرکت کنند.

در کنار این فرهنگسرا مراکز آموزشی بسیاری در زمینه موسیقی، زبان انگلیسی، نقاشی و سایر هنرها توسط بهترین اساتید اداره می‌شوند.

مراکز خدماتی و مساجد در بلوار فردوس شرق

از مراکز خدماتی در نزدیکی این بلوار می‌توان به قالیشویی، نانوایی، پمپ بنزین، خدمات ایرانسل و آموزشگاه رانندگی اشاره کرد. همچنین ساکنین می‌توانند برای نماز جماعت و انجام سایر فرضیه‌های مذهبی و دینی خود به مساجد بزرگ این بلوار مراجعه کنند.

سخن پایانی

با توجه به مجموعه‌ای از امکانات که در بلوار فردوس شرق وجود دارد، می‌توان گفت یکی از محلات مناسب برای سکونت قشرهای مختلف جامعه است. گرچه در بلوار فردوس شرق تردد و شلوغی بیشتری وجود دارد، اما همین دسترسی‌ها به خدمات این بلوار را برای ساکنین مهم کرده است. امنیت بالا، تراکم جمعیت مناسب، نسبت بیشتر بافت نوساز به بافت‌های قدیمی، از جمله دلایلی هستند که بلوار فردوس برای ساکنین جهت خرید، رهن یا اجاره آپارتمان در اولویت قرار دارد.

اشتراک گذاری این مطلب
سوالات متداول
بلوار فردوس شرق تهران کجاست؟
بلوار فردوس شرق در جنوب منطقه 5 و حد فاصل بزرگراه ستاری و بزرگراه جناح قرار دارد.
دسترسی بلوار فردوس شرق با مترو
دسترسی بلوار فردوس شرق با مترو صادقیه میسر خواهد بود.
نظرات کاربران
خریدار آپارتمان در فردوس شرق
۱۴۰۳/۵/۲۸

با سلام و وقت بخیر، ممنون از اطلاعات خوبتون، ما تصمیم داشتیم تا سمت فردوس شرق خونه اجاره کنیم، با این اوصاف بهتره قیمت آپارتمان های فردوس غرب را هم چک کنیم، چون اگر هزینه ها یکسان باشه خب اون محله که بهتره.

ارسال نظر
پونک تهران

پونک تهران

محله پونک تهران از محله های غربی تهران است که در شمال منطقه 5 واقع شده. پونک شمالی و پونک جنوبی هر دو از محله های نوساز، لوکس و گران قیمت غرب تهران تهران هستند. با معرفی کامل پونک منطقه 5 و امکانات و ویژگی و قیمت آپارتمان های آن همراه مدیاهوم باشید.

بلوار فردوس شرق

بلوار فردوس شرق

محله بلوار فردوس شرق از جمله قدیم ترین، در عین حال مدرن ترین محله های منطقه 5 تهران است. فروش شرق با امکانات و دسترسی های عالی باعث شده تا بیشترین مراکز اداری و تجاری این منطقه تصمیم بگیرند تا...

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی طبعتا بخش شمالی جنت آباد است که تقسیم بندی های جدید اینگونه نام گذاری شده است، اما جنت آباد شمالی کجاست؟ املاک و آپارتمان های جنت آباد شمالی در ضلع شمالی بزرگراه آبشناسان قرار گرفته که البته دارای بافتی متفاوت از جنت آباد مرکزی و جنوبی می باشد...

جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی

علاقمندان به شمال غرب تهران، می‌ توانند منطقه جنت آباد مرکزی را برای سکونت یا سرمایه‌ گذاری انتخاب کنند. این محله که در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است، از محله‌ های قدیمی به شمار می‌ آید. به دلیل وسعت زیاد این منطقه، آن را به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی

محله کوهسار تهران

محله کوهسار تهران

کوهسار یکی از بهترین و محبوب ‌ترین محله‌ های تهران است که آب و هوای فوق ‌العاده‌ای دارد. این محله در بالاشهر تهران و در بخش غربی آن واقع شده و شهرداری تهران در این محله امکانات و شرایط زندگی را به نحو احسنت فراهم کرده به‌طوری که افراد زیادی خواهان زندگی در کوهسار تهران هستند.